چراهای زناشویی

زناشویی و چراهای زناشویی

چراهای زناشویی

زناشویی و چراهای زناشویی

خانمهای باردار چه نکاتی را باید رعایت کنند ؟

 خانمهای باردار چه نکاتی را باید رعایت کنند ؟

توصیه های مهم قبل از بارداری :

ابتدا باید طبع و مزاج زن و مرد را به اعتدال نزدیک کرد که ایجاد این اعتدال حداقل شش ماه طول می کشد . به زوج های جوان توصیه می کنیم قبل از اقدام به بارداری مشاوره ای با پزشک حاذق طب سنتی داشته باشند تا با دستورات غذایی و شیوه های درمانی دیگر طبیعت و مزاج هر دو نفر را اصلاح کند . بستر پرورش جنین که همانا رحم یک زن است ، اگر قبل از بارداری خوب آماده سازی شده باشد و نیز بذر پیدایش نطفه و جنین که همانا از طرف مرد اهدا   می شود نیز آماده سازی و خالص شود و سایر دستورات طب سنتی و طب اسلامی اجرا شود می توان یک بارداری موفق و بی درد سر  ، یک زایمان ایمن و طبیعی ( نه سزارین که عوارض بی شماری هم برای کودک و هم برای مادر تا آخر عمر به همراه دارد ) و در نهایت یک کودک زیبا و درشت اندام و در سلامت و تعادل کامل جسمی و روحی به دنیا آورد . آری می توان امثال ابن سیناها ، زکریای رازی ها ، دکتر حسابی ها و نوابغی بزرگ به دنیا عرضه کرد ، با اجرای دستورات ساده و مقداری دقت و صرف وقت و حوصله که در طب سنتی به آنها اشاره شده است و عموم جامعه از آنها بی اطلاع هستند و در مشاوره های خصوصی به زن و مرد می گوییم و آموزش می دهیم که مجموعه ای است مشتمل بر نحوه روابط جنسی ، ساعت و زمان آمیزش ، اغذیه لازم و آداب مجامعت و دستورات ذهنی و روانی خوردن غذاهایی مانند عسل ، خرما ، سیب ، نخود ، گوشت گوسفند ، بادام ، انجیر ، زیتون ، کاسنی ، انار و انگور 40 روز قبل از انعقاد نطفه و در سراسر دوران بارداری ، دقت در خوردن لقمه حلال و پرهیز از مواد خوراکی شبه ناک و یا حرام ، ذکرهای معنوی مانند صلوات و تلاوت سوره هایی از قرآن همانند سوره محمد(ص) و ... یاد خدا و پرهیز از نگاههای حرام ، توصیه های عمومی به زن و مرد می باشند ( برای سراسر دوران بارداری ) روغن مالی شکم و کمر و لگن زن باردار با روغن بادام شیرین ، روغن بنفشه ، روغن کنجد ، روغن زیتون شب ها پیش از خواب جهت افزایش رشد جنین و نرم شدن لگن ( زایمان سهل و بدون ریسک ) توصیه شده است . ضمناً این روغن مالی سبب کاهش ترک های پوستی ناشی از افزایش سایز شکم در زن حامله خواهد شد.
  
الف : پرهیزات :

1 – دویدن و پریدن و جهش 2 – بلند کردن شیء سنگین 3 – فریاد زدن و با صدای بلند صحبت کردن 4 – انجام فعالیت های خسته کننده 5 – مراقبت از ضربه های فیزیکی خصوصاً شکم 6 – ناراحتی ، غضب و عصبانیت 7 – ترس و وحشت 8 – شادی بسیار زیاد 9 – مقاربت جنسی طولانی و مکرر و سنگین 10 – استحمام به روش قدیم و طولانی مدت 11 – چرب کردن بیشتر از معمول پوست سر ( مگر با نظر پزشک ) که در خانمهای هندی بسیار مرسوم است 12 – مراقبت از پدید آمدن بیماری های عفونی و سرماخوردگی و سرفه 13 – عدم استفاده از مسهلات یا خروج خون از بدن و یا مواد قی آور ( مگر با تجویز پزشک ) خصوصاً قبل از ماه چهارم و بعد از ماه هفتم بارداری 14 – مراقبت از عدم برخورد هوای سرد به ناحیه قفسه سینه و شکم که برای این منظور این قسمت توسط پوشش گرم پوشانده شود 15 – خوردن غذاها با طعم بسیار تیز و تند و یا تلخ 16 – بوئیدن بوهای تند و قوی ( مثل بعضی از ادکلن ها ) 17 – نوشیدن آب بسیار سرد و یا آب گرم به صورت مکرر 18 – خوردن غذاها با طبیعت بسیار گرم و بسیار سرد 19 – خوردن سرکه و سیاه دانه در خانمهای باردار ممنوع است چون می تواند عامل سقط باشد 20 – عدم خوردن غذاهای مدر و مسهل ( با مشورت پزشک ) 21 – پرهیز از غذاهای نفاخ مثل نخود ، لوبیا ، کلم ، کرفس ، کنجد، زرشک 22 – پرخوری و سنگین شدن معده 23 – پرهیز از موسیقی و موزیک های تند و جاز غربی 24 – نگاه نکردن به صحنه ها ، چهره ها و فیلم های زشت و منفی و تحریک کننده .

 توصیه های عمومی :

 1 – فعالیت و راه رفتن در حد اعتدال و سبک 2 – افزایش میزان خواب و استراحت 3 – در طول روز به جای 3 وعده 5 – 6 وعده غذا میل شود ولی هر بار مقدار کم باشد 4 – مصرف غذاهای ساده و زود هضم مثل گوشت جوجه محلی ، بره ، گوسفند جوان ( تازه ) 5 – پیشگیری از یبوست که برای جلوگیری از این امر ضمن مشورت با پزشک می توان از غذاهایی مثل آب مرغ ( جوجه ) و اسیدباج ( یعنی غذاهای بدون ادویه جات که شامل گوشت گوسفند یا مرغ بعلاوه روغن زیتون و پیاز و گشنیز باشد ) استفاده گردد و میتوان از خاکشیر ، آلو ، انجیر ، سبزیجات ، کاهو ، تمر هندی ، شیرخشت و ترنجبین و گلاب هم استفاده کرده و در صورت عدم بهبودی با پزشک مشورت گردد 6 – به طور کلی مصرف انجیر ، زیتون ، انگور ، عسل ، انار ، سیب ، مویز ، به ، گلابی ، بادام و خرما در بارداری توصیه می گردد ( در حد متعارف و به طور متناوب ) 7 – روغن مالی شکم و لگن و باسن و رانها و زیر ناف با روغن کنجد و زیتون و بادام شیرین ( شبها ) به تناوب .

مادارن عزیز :

 " الولد الصالح ریحان من ریاحین الجنه "  فرزند صالح گلی از گلهای بهشت است .

بیاید با پیروی از دستورات الهی و با ارزش اسلامی در تربیت فرزندانمان بکوشیم . دستورات ذیل در ایام بارداری برای مادران گرامی قابل توجه است .

 احکام شرعی در دوران بارداری :

1.روزانه 140 صلوات بفرستید.

2.در کل دوران بارداری یک ختم قرآن به نیت سلامتی امام زمان(ع)

3.تا پیش از چهار ماهگی قبل از هر نزدیکی زن و شوهر, آیه 87 سوره‌ی انبیاء یعنی «و ذالنون ...» را بخوانند.

4.از ماه چهارم به بعد در حالی که هردو رو به قبله‌اند, آیت‌الکرسی بخوانند

5.در هر ماه شوهر دست بر پهلوی راست همسرش بگذارد و هفت بار انا انزلناه را بخواند .

6.زن باردار هر روز 70 استغفار کند.

بخش اول :

 توصیه های ایام بارداری :

الف – توصیه های عبادی : 1- مادر دائماً با طهارت و حتی المقدور رو به قبله باشد، و از گفتار بی مورد پرهیز نماید. استغفار و توجه قلبی و دائمی به خداوند متعال در طهارت قلب و روح فرزند مؤثر است. 2- مداومت به قرائت قرآن در ایام بارداری. 3- انجام واجبات دینی به ویژه نماز در اول وقت مواظبت گردد. نوافل و نماز شب، حتی قضاء آن حتی المقدور به جا آورده شود. 4- روزانه صدقه به فقراء داده شود. و ثواب آن هدیه به مادر حضرت ولی عصر (عج)حضرت نرگس خاتون اهدا گردد. 5- شرکت در مجالس اهل بیت (علیه السلام) و فرستادن صلوات در طول روز. 6- سوره مبارکه "یس" در هر روز و سوره "واقعه"، سورة "توحید" حداقل 10مرتبه، در شبها قرائت شود. شبهای جمعه سوره "ص" خوانده شود. 7- انجام غسل های مستحبی، مخصوصاً غسل جمعه فراموش نشود. 8- جنین از پنج ماهگی قادر است صداها را بشنود. به همین علت، به خصوص، بعد از 5 ماهگی، قرائت قرآن اثر بسزایی در طفل دارد.

ب ـ توصیه های غذایی : 1- در حلیت و طهارت غذا و آشامیدنیها دقت لازم مبذول شود و از هر گونه غذای شبهه ناک پرهیز شود. 2- خوردن شیر، حداقل روزی یک لیتر. در احادیثی از امام حسن (علیه السلام) و امام رضا (علیه السلام) بر این امر تاکید فراوان شده است. 3- استفاده از کندر خوراکی بسیار مفید است. 4- میوه های فصل مرتب و زیاد میل شود. 5- خوردن خرما در استحکام بدن کودک بسیار مؤثر است، البته خوردن میوه های آبدار مانند هندوانه جهت تعدیل گرمای آن توصیه می شود. 6- استفاده از شنبلیله خام خصوصاً از ماه پنجم به بعد برای سلامت موی بدن نوزاد مؤثر است. 7- آب انگور، سیب، به و انار شیرین، سلامت جسمی، روحی و عقلی کودک را به همراه می آورد. 8- به طور کلی مادر نیازمند گروه های غذایی چهارگانه در روز به میزان مناسب می باشد. گروه نان و غلات – گروه میوه ها و سبزیجات – گروه قندهای ساده و چربی.

بخش دوم :

توصیه های پس از تولد:

الف – توصیه های عبادی : 1- پس از تولد بچه را غسل داده، در گوش راست او اذان، و در گوش چپ او اقامه بخوانید. و با تربت امام حسین (علیه السلام) که در آب فرات و یا آب شیرین حل شده، کام طفل را بگشایید. 2- سعی شود با وضو به طفل شیر داده شود. 3- از ماه های اول تولد، در مواقع مناسب، پدر و مادر با صدای بلند قرآن قرائت نمایند، و یا اینکه نوار های ترتیل با صدایی آرام و دلنشین برای نوزاد پخش شود. قابل توجه است که لازم نیست نوزاد بیدار باشد.

ب – توصیه های غذایی: 1- تغذیه مادر جهت افزایش شیر باید کاملا مورد توجه قرار گیرد. 2- تغذیه کودک با توجه به کارشناسی تغذیه باید مورد توجه قرار گیرد. 3 – مصرف عرق رازیانه یا پودر بادیان (همان رازیانه) شیر را زیاد می کند .
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.